وعده های غذایی کمتر ممکن است از دیابت نوع 2 و چاقی جلوگیری کند

وعده های غذایی کمتر ممکن است از دیابت نوع 2 و چاقی جلوگیری کند

کاهش وعده های غذایی، حذف میان وعده های نیمه شب ممکن است سلامت روده را بهینه کند

وقتی روش روزافزونی در میان ستارگان هالیوود محبوب شد، افراد شکاک به ایده پرش روزه نگاه کردند. اما تحقیقات جدید از دانشگاه جورجیا نشان می‌دهد که این ستارگان ممکن است خیلی دور از حقیقت نباشند

این بررسی نشان داد که نوع خاصی از روزه گرفتن ممکن است فرصت ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داده و سلامتی کلی شما را بهبود بخشد. این نوع روزه گرفتن به عنوان محدودیت زمانی شناخته می‌شود و به معنای داشتن وعده‌های مرتب ولی کمتر، حذف خوراکی‌های شبانه و عدم خوردن به مدت 12 تا 14 ساعت (معمولاً در طول شب) است.

پس از بررسی جامع مطالعات منتشر شده و داوری شده، پژوهشگران ارتباطی بین تعداد وعده‌های غذایی و چاقی و دیابت نوع 2 پیدا کردند.

“آنچه که ما در طول چند دهه آموخته‌ایم این است که باید سه وعده غذایی در روز به همراه میان وعده خوراکی مصرف کنیم”، گفت کرژیسف چاجا، استاد مشارکت کننده علوم زیستی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه جورجیا. “متأسفانه، به نظر می‌رسد این یکی از علل چاقی باشد.”

سبک تغذیه سه وعده غذایی و میان وعده، جلوی کاهش سطح انسولین در طول روز را می‌گیرد و با مقدار کالری و شکری که متوسط آمریکایی‌ها مصرف می‌کنند، می‌تواند سیستم گیرنده‌های انسولین بدن را آسیب بزند. این باعث مقاومت به انسولین و اغلب ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

“به همین دلیل است که از لحاظ از بین بردن چربی بدن بسیار دشوار است”، چاجا گفت. “ما به بدن فرصتی برای استفاده از آن نمی‌دهیم. داشتن وعده‌های کمتری در روز به این معنا است که این توده‌های چربی می‌توانند به عنوان منبع انرژی استفاده شوند به جای شکری که همچنان مصرف می‌کنیم.”

Composition with plate, alarm clock and measuring tape on a colored background. Diet concept and weight loss plan, copy space

رویکرد مدرن تغذیه به ریتم بیولوژیکی بدن ضربه می‌زند

پژوهشگران متوجه شدند که روزه گرفتن به مدت محدود به بدن اجازه می‌دهد تا استراحت کند و سطح‌های انسولین و گلوکز را کاهش دهد که در نتیجه می‌تواند مقاومت به انسولین، سلامت مغز و کنترل قند خون را بهبود بخشد. همچنین، می‌تواند میزان کالری مصرفی را به حدود 550 کالری در روز کاهش دهد بدون استرس شمارش کالری.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که اختلال در الگوی خواب و زمان برنامه غذایی می‌تواند نوع و مقدار باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در روده تغییر دهد. اما روزه گرفتن ممکن است ترکیب روده میکروبی را بهبود بخشد و به عوامل التهابی و اختلالات متابولیکی مختلفی پیشگیری کند.

علاوه بر این، بررسی نشان می‌دهد که روزه گرفتن محدود زمانی می‌تواند به تنظیم هورمون‌های مسئول تنظیم اشتها و سطوح انرژی کمک کند.

برنامه‌ریزی منظم وعده‌های غذایی، صبحانه خوردن و کاهش وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها می‌تواند در برابر چاقی و دیابت نوع 2 محافظت کند، طبق این مطالعه. همچنین صبحانه‌ها همگی برابر نیستند. هدف، مصرف چربی‌های سالم و پروتئینی مانند تخم‌مرغ است و باید از صبحانه‌های پر شکر و نان خامه‌دار خودداری شود.

اگرچه به نظر می‌رسد روزه گرفتن به بهبود سلامتی کمک می‌کند، پژوهشگران متوجه شدند که انواع دیگر روزه گرفتن محدود فواید کمی دارند، مانند روزه گرفتن برای چند روز پیاپی.

وعده‌های غذایی منظم و کمتر می‌توانند چاقی و اختلالات متابولیکی را دور نگه دارند

بیش از چهاردهم از هر ده آمریکایی در وضعیت چاقی بالینی هستند که به معنای دارا بودن وزنی بیشتر از محدوده سالم برای قدشان است. درصد 10 نیز در وضعیت چاقی شدید هستند، طبق مرکز کنترل بیماری‌ها و پیشگیری.

چاقی ممکن است منجر به انواع مختلفی از بیماری‌های سلامتی شود، از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و حتی برخی از سرطان‌ها.

“چاقی در حال حاضر واقعاً وباقی‌مانده است، به ویژه در ایالات متحده”، چاجا گفت. “این یک بیماری قابل پیشگیری است. وقتی به تحقیقات نگاه می‌کردیم، متوجه شدیم که انسان‌های قدیمی هر روز غذا نمی‌خوردند.”

با این حال، برخی از محققان با توجه به اینکه اطلاعات در مورد روزه گرفتن محدود زمانی هنوز ناقص است، تاکید می‌کنند که این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتر و مطالعه بیشتری در مورد اثرات بلند مدت آن روی سلامت دارد.

به طور کلی، روزه گرفتن به مدت محدود زمانی می‌تواند یک روش ساده و قابل اجرا برای کاهش ریسک چاقی و بهبود سلامتی کلی باشد. با این حال، قبل از اعمال هر تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود، مهم است که با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

#sciencedaily #لاغری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.