آیا شکلات برای قلب مفید است؟ سرانجام FDA پاسخ داد

آیا شکلات برای قلب مفید است؟ سرانجام FDA پاسخ داد

رمز و راز زیادی با شکلات گره خورده است. در طول قرن ها، کاکائو به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی و یک اکسیر سلامتی مورد توجه قرار گرفته است. مایاها حتی از کاکائو به عنوان پول نقد استفاده می کردند و اشراف خود را با آن دفن می کردند. نات بلتر، گیاه‌شناس قومی و شکلات‌ساز، می‌گوید: به نظر می‌رسد که آن‌ها معتقد بودند که به مردم کمک میکند تا وارد زندگی پس از مرگ شوند و در زندگی پس از مرگ زنده بمانند.

همانطور که در افسانه ها در طول تاریخ چندین هزار ساله کاکائو به عنوان یک غذا تکامل یافته است، به همین دلیل تلاش علمی برای درک اینکه چگونه ممکن است بر سلامت ما تأثیر بگذارد نیز وجود دارد. کاکائو حاوی مقدار زیادی ترکیبات زیست فعال به نام flavanol است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. در سال های اخیر، مطالعات نشان داده است که فلاوانول های موجود در کاکائو می توانند به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون کمک کنند. در سال 2018، یک شرکت تولید کننده شکلات و محصولات کاکائو، Barry Callebaut AG سوئیس، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست کرد تا اجازه استفاده از یک ادعای سلامت روی برچسب ها را بدهد و به ارتباط بین مصرف کاکائو غنی از فلاوانول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بپردازد، پس از بررسی جامع مطالعات، FDA پاسخ داده است.

در اوایل فوریه، آژانس برای استفاده از برخی ادعاهای بهداشتی محدود در مورد محصولات ساخته شده با پودر کاکائو با فلاوانول بالا چراغ سبز نشان داد. اما، آژانس می گوید شواهد کافی برای حمایت از ادعاها در مورد شکلات معمولی، نوعی که بیشتر ما مصرف می کنیم، وجود ندارد. شاید به این دلیل باشد که برخی از تحقیقات متقاعدکننده‌تر از مطالعات مکمل‌های فلاوانول کاکائو، نه آب نبات، حاصل شده است. به عنوان مثال، آزمایش Cosmos را در نظر بگیرید که شامل بیش از 20000 مرد و زن 60 ساله و بالاتر بود. شرکت کنندگان در این مطالعه موافقت کردند که روزانه 500 میلی گرم فلاوانول کاکائو را به شکل کپسول به مدت چندین سال مصرف کنند تا آزمایش کنند که آیا ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند یا خیر. این یک کارآزمایی تصادفی، دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما بود، بنابراین شرکت‌کنندگان نمی‌دانستند که فلاوانول کاکائو به آنها داده می‌شود یا دارونما. دکتر جوآن منسون از بیمارستان زنان و بریگام و یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح می‌دهد: «ما سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دیدیم. به طور کلی، از نظر آماری کاهش معنی‌داری در حملات قلبی یا سکته در میان شرکت‌کنندگانی که مکمل‌های کاکائو مصرف می‌کردند، مشاهده نشد، اما تعداد کمتری از آنها بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند. منسون می‌گوید: «ما در واقع شاهد کاهش 27 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودیم. این مطالعه تابستان گذشته در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد و محققان امیدوارند با ادامه تحقیقات این نتایج را تکرار کنند.

منبع:

https://www.npr.org/sections/health-shots/2023/02/12/1156044919/chocolate-heart-health-flavanols

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.