زردچوبه ی شگفت انگیز

زردچوبه ی شگفت انگیز

هزاران سال است که در هند به عنوان ادویه و گیاه دارویی استفاده می شود. اخیراً، علم شروع به تأیید ادعاهای سنتی کرده است که زردچوبه حاوی ترکیباتی با خواص دارویی است

زردچوبه نه تنها یک ادویه هندی خوب بلکه یک داروی طبیعی است، زردچوبه دارای خواص ضد التهاب و املاح آنتی اکسیدانی است.

این ترکیبات کورکومینوئید نامیده می شوند. مهمترین آنها کورکومین است. کورکومین ماده اصلی فعال زردچوبه است. اثرات ضد التهابی قوی دارد و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است.

زردچوبه حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص دارویی است

اگر سرماخوردگی و سرفه دارید، زردچوبه می تواند بهترین دوست شما باشد. زردچوبه به غیر از فواید درمانی، تسکین دهنده خوبی برای مشکلات رایج سینوسی در فصل زمستان، درد مفاصل، سوء هاضمه، سرماخوردگی و سرفه است.

کورکومین یک ترکیب طبیعی ضد التهابی است

اگرچه التهاب کوتاه مدت و حاد مفید است، اما اگر مزمن شود و به بافت های بدن شما حمله کند، می تواند نگران کننده باشد. اکنون دانشمندان بر این باورند که التهاب مزمن سطح پایین می تواند در برخی از بیماری ها و بیماری ها نقش داشته باشد. این موارد عبارتند از:

_بیماری قلبی

_سرطان

_سندرم متابولیک

_بیماری آلزایمر

به همین دلیل است که هر چیزی که بتواند به مبارزه با التهاب مزمن کمک کند به طور بالقوه در پیشگیری و کمک به درمان این شرایط مهم است

با وجود این مزایا، محتوای کورکومین در زردچوبه چندان زیاد نیست. اکثر مطالعاتی که روی این گیاه انجام می گیرد از عصاره زردچوبه استفاده می‌کنند که بیشتر حاوی کورکومین است و دوز آن معمولاً بیش از 1 گرم در روز است.دریافت این مقدار از طریق رژیم غذایی دشوار است به همین دلیل است که برخی افراد ترجیح میدهند از مکمل ها استفاده کنند. با این حال، کورکومین جذب ضعیفی در بدن دارد. به منظور دستیابی کامل به خواص کورکومین، باید فراهمی زیستی (bioavailability) آن بهبود یابد.

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-turmeric#TOC_TITLE_HDR_5

https://www.dnaindia.com/health/report-turmeric-benefits-know-why-pinch-of-haldi-should-be-added-to-your-diet-3011083

https://www.fartaknews.com/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.