توصیه محققان “ویتامین های گروه ب را در رژیم غذایی خود بگنجانید”

توصیه محققان “ویتامین های گروه ب را در رژیم غذایی خود بگنجانید”

ویتامین B نه به یک، بلکه به هشت ویتامین مختلف اشاره دارد. همه ویتامین های B در تبدیل غذا به انرژی در بدن نقش دارند. هر ویتامین همچنین نقش منحصر به فردی در سلامت فرد دارد.

دو مورد از ضروری ترین این گروه از ویتامین ها، B۶ و B۱۲ هستند.

ویتامین B1 ، تیامین: ویتامین B1 برای رشد و عملکرد سالم اندام ها از جمله مغز و قلب حیاتی است.

ویتامین B2، ریبوفلاوین: بدن برای تجزیه چربی ها و داروها به ویتامین B2 نیاز دارد.

ویتامین B3 ، نیاسین: بدن برای حفظ سلامت پوست، اعصاب و گوارش به نیاسین نیاز دارد. پزشکان گاهی اوقات دوزهای بالای نیاسین را برای کمک به بهبود سطح کلسترول تجویز می کنند.

ویتامین B5، اسید پانتوتنیک: ویتامین B5 برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است.

ویتامین B6 ، پیریدوکسین: ویتامین B6 به بدن کمک می کند تا گلبول های قرمز جدید بسازد که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند. همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ویتامین B7 ،بیوتین: بیوتین برای سلامت مو، ناخن و عملکرد عصبی ضروری است.

ویتامین B9 ، اسید فولیک: بدن از اسید فولیک – یا فولات، شکل طبیعی آن – برای ساخت DNA و مواد ژنتیکی استفاده می کند. قبل و در طول بارداری، مقادیر کافی اسید فولیک به کاهش خطر برخی از نقایص مادرزادی کمک می کند.

ویتامین B12 ، کوبالامین: سلول های عصبی و خونی بدن به ویتامین B12 نیاز دارند.

«دیوید فیلد»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه ریدینگ بریتانیا، گفت: «عملکرد مغز متکی بر تعادل ظریف بین نورون‌های تحریک‌کننده‌ای است که اطلاعات را به اطراف منتقل می‌کنند و نورون‌های بازدارنده که از فعالیت‌های گریزنده جلوگیری می‌کنند. ویتامین B۶ به بدن کمک می‌کند پیام‌رسان شیمیایی خاصی تولید کند که تکانه‌ها را در مغز مهار می‌کند و مطالعه ما این اثر آرام‌بخش را با کاهش اضطراب در میان شرکت‌کنندگان مرتبط می‌داند.»

مقدار توصیه شده رژیم غذایی B۶ برای مردان ۱۴ تا ۵۰ ساله ۱.۳ میلی گرم است. برای افراد ۵۱ ساله و بالاتر، ۱.۷ میلی گرم است. برای زنان ۱۴ تا ۱۸ ساله، ۱.۲ میلی گرم است. برای زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله ۱.۳ میلی گرم و برای زنان ۵۱ سال و بالاتر ۱.۵ میلی گرم است. در دوران بارداری و شیردهی، مقدار آن به ۲ میلی گرم افزایش می یابد.

به گفته محققان، مصرف بیش از حد B۶ می تواند باعث بی حسی در پاها و دست ها، از دست دادن کنترل حرکات بدن و حالت تهوع شود.

متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند که افراد برای حفظ سلامت خود مقدار مشخصی از هر ویتامین را در روز دریافت کنند. جدول زیر مقادیر روزانه (DVs) هر ویتامین B را مطابق با سازمان غذا و دارو (FDA) بر حسب میلی گرم (میلی گرم) یا میکروگرم (میلی گرم) ارائه می دهد:

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325292#daily-values

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324856#dosage

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.