حشرات در چرخه غذایی شهروندان اروپا قرار گرفت

حشرات در چرخه غذایی شهروندان اروپا قرار گرفت

پس از تصمیم کمیسیون اروپا برای تایید میلورم به‌عنوان اولین حشره به عنوان غذا در اتحادیه اروپا، رافائل پرز، رهبر تیم غذاهای جدید در DG SANTE، در مورد تقش رو به رشد حشرات، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تر و پایدارتر و همچنین فواید آن برای محیط زیست در سال های آینده در حرکت برای گسترش انتخاب‌های غذایی صحبت می‌کند.

لاروهای شبیه به خرچنگ نوعی سوسک سیاه و جیرجیرک‌های خانگی، سومین و چهارمین حشره‌ای خواهند بود که اکنون می‌توانند به‌عنوان غذا به مردم اتحادیه اروپا فروخته شوند. همچنین این دو، آخرین موارد نخواهند بود و گفته می‌شود هشت پیشنهاد دیگر نیز در این زمینه در انتظار تأیید هستند.

طبق گزارش دویچه وله، اتحادیه اروپا درخواست‌های مربوط به فروش لاروهای این حشرات تأیید کرده است و آن‌ها را می‌توان به‌صورت پودر، منجمد، خمیر و خشک در کشورهای عضو اتحادیه فروخت. همچنین جیرجیرک‌ها را می‌توان به‌صورت پودر نیمه‌چربی‌زدایی‌شده به فروش رساند.

قوانین جدید اتحادیه اروپا حکم می‌دهند که لارو سوسک‌ها و جیرجیرک‌های خانگی برای مصرف غذایی افرادی که به آن‌ها حساسیت ندارند، بی‌خطر است. علاوه‌براین، اتحادیه اروپا در قوانین خود ذکر کرده که محصولات غذایی حاوی این حشرات باید دارای برچسب مشخص باشند.

بااین‌حال، تصمیم اتحادیه اروپا می‌تواند باعث ایجاد رژیم‌های غذایی جدیدی شود که کمتر محیط‌ زیست را نابود می‌کنند. به عنوان مثال، در آلمان، حدود نیمی از جمعیت قصد دارند گوشت کمتری بخورند، درحالی‌که در ایالات متحده، مردم بیشتر تمایل به مصرف گوشت دارند، اما برخی به‌جای گوشت گاو، از گزینه‌هایی مانند گوشت مرغ استفاده می‌کنند که آلودگی کمتری دارد.

بنابراین وجود پروتئین حشره برای مصرف، می‌تواند به جایگزین ارزانی تبدیل شود؛ به‌ویژه در زمینه غذاهای فرآوری‌شده.

بین 35 تا 60 درصد وزن خشک حشرات از پروتئین تشکیل شده است. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه حشرات به‌سرعت تولید مثل می‌کنند و وزن آن‌ها بسیار سریع‌تر از حیوانات افزایش پیدا می‌کند.

منبع:

https://ec.europa.eu/newsroom/sante/items/712990/en

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.